Koulu

Koululla keräämme seuraavia materiaaleja: tyhjät tulitikkuaskit sekä tölkkien "nipsut". Mikäli teiltä kotoa tällaista kierrätysmateriaalia löytyy, voi niitä laittaa tulemaan kouluun. Koulun askartelijat kiittävät jo näin etukäteen :) (Biohajoavia vessapaperirullia meillä on tällä hetkellä runsain mitoin, kiitos kodeille ja muille Hakalan koulun ystäville! Palaamme asiaan niiden osalta, kunhan saamme entiset kierrätettyä.)

Ajankohtaista oppimisen saralta

keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

Kevätretki bunkkerimuseoon 25.5.2016

Touhua riitti! Kuvat: Johanna-ope.

Hauska päiväkirja! ke 25.5.2016
Tänään koulussa menimme retkelle bunkkeriin. Siellä oli vanhoja sodanaikaisia esineitä. Minusta kivoin oli konekivääri. Koulun jälkeen menin rannalle. Sitten tein läksyt. Sitten menin nukkumaan.
-       Aleksi 1A

Hyvä päiväkirja! ke 25.5.2016
Tänään oli kiva päivä. Tänään oltiin bunkkerimuseossa. Juostiin kavereitten kanssa vallihaudoissa.
-       Werneri 1A

Ke 25.5.2016
Me olimme bunkkerimuseossa. Hauskinta oli varjoteatteri. Me teimme Pate-lepakot. Ja toinen kiva juttu oli semmoinen rata. Keskellä oli ruokatauko.
-       Miléa 1A

25.5.2016
Tänään oli retkipäivä. Kävimme bunkkerimuseossa. Museossa näin sota-aseita. Oli mukava päivä.
-       Niklas 1A

Huippu päivis! 25.5.2016
Mentiin bussilla museoon. Söimme, kävimme rastit ja katsoimme videota. Sitten oli vapaata leikkiaikaa.
-       Veeti 1A

Keskiviikko 25.5.2016
Tänään oli kivaa Virolahdella. Me tehtiin kaikenlaista. Me ostettiin mässyy ja oltiin pisteillä ja vielä katsottiin DVDtä.
-       Jessica 1A

Hyvä päiväkirja! keskiviikko 25.5.2016
Minä menin koulun kanssa retkelle bunkkerimuseoon. Ostin siellä tuutin.
-       Nuutti 1A

5. lk, kuvat Minna-ope. Viitoset tutustuivat museoon, Tentsiletiin, kuuntelivat opastusta pallokorsusta ja seikkailivat. seikkailuradalla.

Suurkiitos mukavasta päivästä, Vanhempain Yhteistyöryhmä!

Kuvat: Sarppa-ohjaaja.

1A-luokka. Kuvat: Tuuli-ope. Ykkösluokkalaiset tapasivat retkipäivänä bunkkerimuseon maskotin Pate-lepakon, joka talvehtii korsussa.
He tekivät oman lepakkonsa ja kokeilivat varjoteatteria. Opastetulla kierroksella käytiin mm. pallokorsun muotin luona.
Evästauko tuli tarpeeseen.
Seikkailuradalla veivattiin tykkiä, tähdättiin kävyillä maalitauluun ja tasapainoiltiin.