Koulu

Koulu

Ajankohtaista oppimisen saralta

torstai 24. joulukuuta 2015

Joulukalenterin 24. luukku


Lotan ja Liisan joulu

Lottaa herätys! Tänään on jouluaatto, sanoi äiti. Okei, mutta paljon kello on? Kello on kymmenen, nyt sinun pitää nousta! Lähdemme joulu-kirkkoon. Joulu kirkossa laulettiin jouluisia lauluja. Kirkon jälkeen he menivät hakemaan joulukuusen, kotona he koristelivat kuusen. Se on hieno! Lotta sanoi, mutta jotain puuttuu. Niin puuttuu, mutta mitä? sanoi Liisa. Minä tiedän tähti! äiti sanoi. Niin muuten, mutta minä menen hakemaan tonttu lakit, sanoi isä. Mene vain me jäädään tyttöjen kanssa tekemään herkut valmiiksi, äiti sanoi. Äiti, Liisa sanoi. No mitä? Monta tuntia vielä, että joulupukki tulee? kysyi Liisa. En minä tiedä joulupukilla on kova kiire. Tyhmää koska syödään? kohta kun isä tulee, sanoi äiti. Onko meillä puuroa? Onhan meillä, sieltä isä tulee. Tässä on tonttu lakit, joko syödään, Lotta sanoi. Kyllä nyt mennään syömään, äiti sanoi. Jee onko meillä kinkkua? kysyi Lotta. Kyllä meillä on, sanoi äiti. Etkö ota enempää, kysyi äiti. En jaksa enempää, sanoi Liisa. Kyllä sinun pitää ottaa enemmän, sanoi äiti. No joo otan ihan vähän enemmän, sanoi Liisa. Okei syödäänhän nyt vaan, sanoi isä. Kun he olivat syöneet, he menivät avaamaan lahjoja. Onko tuo iso lahja mulle, kysyi Lotta. Kyllä on, sanoi isä. Jee mä sain kissan, Lotta kirkui. Mä sain koiran, Liisa kirkui. Kun he olivat avanneet lahjat, joulupukki tuli. Hei minä olen joulupukki tulin tuomaan teille lahjan. Joulupukki siistiä. Hou hou pitää rientää, joulupukki sanoi. Hyvää joulua, koko perhe sanoi. Hyvää joulua joulupukki sanoi. Oli sitten ikimuistoinen joulu.

Sofia Schimkewitsch 4lk.

*****

IHANAA JOULUN AIKAA KAIKILLE!

Ei kommentteja: